W jaki sposób można wykorzystać bazę danych B2C?

Bazy konsumenckie B2C to zbiory informacji o konsumencie. Zawierają wiele zmiennych, które pomagają uporządkować potrzeby i tendencje danej grupy społecznej. Możliwość manipulowania tymi zmiennymi umożliwia prognozowanie zachowań konsumenckich.

Pozwala również na targetowanie kampanii tele i e-marketingowych, dzięki czemu kampanie mogą być skuteczne, czyli przynosić zyski. Gotowe bazy konsumenckie dostępne są w internecie. Jeżeli nie posiadamy wystarczającej ilości czasu, możemy zgłosić się do firmy pośredniczącej w takich transakcjach.

Pośrednik zbierze od nas informacje, na których nam zależy i wybierze najlepszą z opcji. Targetowanie reklam, to na ten moment najlepszy sposób na przeprowadzenie skutecznej kampanii marketingowej. Dodatkowo z baz konsumenckich korzystać mogą badacze. Bazy B2C to ogromne zbiory informacji o zwyczajach konsumenckich, które stanowią wizytówkę społeczności.

Czym jest baza B2C?

Na rynku istnieje wiele firm oferujących bazy B2B oraz B2C. To wartościowy produkt, który pomoże nam w stargetowaniu kampanii. Czym dokładniej są enigmatycznie brzmiące bazy B2C i B2B? To zbiory danych o klientach B2B — business to business, B2C — business to consumer, czyli biznesowych oraz indywidualnych.

Bazy konsumenckie są źródłem informacji o upodobaniach społeczności. Zestawione ze sobą informacje, choćby podstawowe, jak: płeć, wiek, stan cywilny i miejsce zamieszkania, są w stanie ułożyć przed nami już podstawowy obraz danej społeczności. Konsumenckie bazy danych B2C są znacznie bogatsze w informacje. Tworząc kampanię reklamową potrzebujemy jak największej ilości informacji, by strategia trafiła do odpowiedniego grona odbiorców.

Innymi słowy baza B2C to szereg informacji o konsumencie, które pomagają uporządkować jego obraz, ustalić potrzeby i wymagania. Konsumenckie bazy danych mogą posiadać inne, bardziej szczegółowe informacje: preferowany rodzaj napoju, planowanie budowy domu, ciąża, częstotliwość zamawiania rzeczy przez internet, skłonność do korzystania z aplikacji randkowych, kwota którą jesteśmy w stanie przeznaczyć na taksówkę.

Gdzie można kupić bazę B2C?

Bazy tworzone i sprzedawane są głównie przez firmy zajmujące się handlem informacjami. W internecie możemy znaleźć mnóstwo stron, na których proponowana jest sprzedaż baz B2C. Nie jest też problemem znalezienie sprofilowanych baz, od których możemy oczekiwać już pewnego profilu klienta.

baza danych b2c

Istnieją również pośrednicy, którzy zajmują się negocjowaniem baz od różnych firm. Wówczas wystarczy, że zgłosimy się do takiego pośrednia i opowiemy o naszych oczekiwaniach względem produkty. Pośrednik biorąc pod uwagę nasze zalecenia, wykorzysta swoje źródła i dotrze do najodpowiedniejszej dla nas bazy.

Jak wykorzystać bazę B2C?

Podczas budowania strategii e-marketingowej bardzo istotne jest właściwe targetowanie kampanii. Informacja w postaci reklamy musi trafić do jak największej ilości osób, które z niej skorzystają. Wartościowymi informacjami wówczas są zachowania naszej grupy odbiorców w sieci. Zarówno strony, z których korzystają, jak i pory dnia, w których mogą być najbardziej zainteresowani naszym produktem.

Kolejne kryteria tylko przybliżają nas do odpowiedniego targetowania kampanii. Kolejnym sposobem na wykorzystanie baz konsumenckich jest telemarketing. Zapisane w bazie danych informacje o klientach, nie tylko numer telefonu, ale zestawione ze sobą — płeć, wiek, miejsce zamieszkania, stan cywilny, majętność — pozwolą na dobranie właściwej bazy danych pod projekt sprzedażowy. Istotnym jest by baza danych została sparowana z ofertą, którą możemy zaproponować telefonicznie.

Tak więc, jeśli z naszej bazy danych wynika, że klienci poszukują oferty internetowej, naturalnie, lepiej jest przekazać tę bazę do zespołu zajmującego się internetem. Jeśli baza zawiera osoby głównie świeżo po 18 roku życia, nie nada się do projektu związane z podtrzymaniem klienta, a pozyskaniem, najpewniej bez zdolności kredytowych. Istotne jest więc sprecyzowanie potrzeb klientów i dobranie odpowiedniej oferty.

Z baz konsumenckich można również korzystać podczas badań socjologicznych. Zestawienie wielu zmiennych zawartych w bazach B2C pozwala na określenie zwyczajów i tendencji, które powstały w społeczeństwie. Na tej podstawie możemy stworzyć prognozy rozwoju danej społeczności i zmian, które mogą nastąpić. Prognozowanie sprzyja zapobieganiu wielu negatywnym zachowaniom społecznym. Pozwalają nie tylko na monitorowanie społeczeństwa, ale też na kierowanie jego rozwojem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *